Гурток "Ляльковий театр" керівник Жуковська Тетяна Олександрівна

Теоретичний блок театрального гуртка

1. Програмові вимоги театрального гуртка

Вікові можливості: початкова ланка

Дитина оволодіває вміннями й навичками:

У сприйманні театралізованого видовища:

  • розуміє зміст дійства вистави, театральний образ як живу акторську дію, використовує акторську техніку міміки, жестів, слова, пантоміми, музики, співу, танцю;
  • наслідує позитивних героїв, співчуває персонажам казки, порівнює вчинки негативних героїв, переносить оцінювання казкових історій в сферу «Я сам» і оцінює свої вчинки та вчинки товаришів;
  • підказує персонажам вистави як поводитися у скрутних ситуаціях, оцінює характер казкового героя (хитрий, добрий, злий, улесливий, довірливий, нерозумний).

В ігровій діяльності:

  • відображає характерні особливості образу театральних персонажів (особливості руху, супроводу руху мімікою, інтонацією жестом);
  • своєчасно включатися в колективну драматизацію твору;
  • самостійно влаштовувати ігри-драматизації, театралізовані ігри, ігри «Театр», розігрувати за ролями літературні твори, сюжети казок.

У сценічній діяльності:

  • брати активну участь у підготовці до театралізованих ігор;
  • творчо перевтілюватися в образи персонажів, розігруватися сюжети, виразно із гумором виконувати ролі;
  • вносити творчі фрагменти в гру за казкою;
  • брати участь у роботі драмгуртків;
  • виготовляти елементарні декорації, атрибути, костюми.

У процесі навчання дитина дізнається та усвідомлює:

  • про театр як вираження життєвих ситуацій в акторській грі;
  • про різні види театру (пальчиковий,настільний, драматичний, театр іграшок, фланелеграф, театр бі –ба –бо, театр картинок), їх особливість та призначення;
  • про театралізовану термінологію;
  • колективний характер діє творення під час підготовки театральної вистави, важливість орієнтуватися на партнера з ігрової взаємодії;
  • змістовність, варіативність сюжетів, можливість їх зміни.

Форми організації театралізованої діяльності (статичні):

  • театралізація окремих епізодів казки;
  • драматизація казок;
  • показ настільного театру;
  • показ театру іграшок;
  • організація ігор-імітацій;
  • інсценування та читання за ролями віршів, написаних у діалогічній формі;
  • розігрування за ролями літературних творів;
  • оздоблення сюжетного ігрового поля;
  • сюжетоскладання;
  • розробка сценаріїв.

Форми організації театралізованої діяльності(ініціативні):

  • рядження;
  • інсценування віршиків, казок, самостійно та з однолітками;
  • сюжетно-рольові ігри за уривками казок;
  • сюжетоскладання;
  • ігрове поле.

/Files/images/Кер ляльк театр.jpg/Files/images/ляль прац.jpg/Files/images/ляль прац діти.jpg/Files/images/ляльк.jpg/Files/images/ляль хоч.jpg

Практичний блок лялькового театру вміщує в себе:





  1. Річний план розробляється керівником театральної студії та погоджується з адміністрацією позашкільного навчального закладу.
  2. Театральну абетку – найбільш вживані терміни, що є необхідними для розуміння суті театру як мистецтва дітьми початкової ланки. Театральна абетка інтегрується у виховний процес театрального гуртка.
    Перший блок - колектив – актор, трупа, режисер, костюмер, гример, художник, глядачі, успіх, оплески;
    Другий блок
    – вистава, сюжет, сценарій, прем’єра, частина, антракт, фінал.
    Третій блок
    – афіша, каса, квиток, зала, куліси, дзвінок, завіса, балкон, декорації.
  3. Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення лялькових вистав у позашкільних навчальних закладах. Наведений зразок є типовим у роботі керівника лялькового гуртка
  4. Орієнтована структура занять на різних етапах роботи над казкою.
    Наведений зразок є типовим у роботі керівника театрального гуртка
    (За методикою О.Аматьєвої)

Заняття 1.Тема: Розповідання казки «Котик і Півник»

Програмовий зміст: розучувати міні-розминок для язичка, губ, дихання. Виховувати у дітей інтерес та бажання займатися театралізованою діяльністю. Навчити вихованців студії уважно слухати казку, запам’ятовувати її зміст.

Хід заняття.

Розминка: Рухи язиком: вліво-вправо, назад-вперед, «трубочка». Для губ:усмішка, «трубочка», «п’ятачок». Для дихання: видих на рахунок –вдих (з промовлянням «с –с –с») –видих ( з промовлянням «ш –ш –ш») надуваємо кульку.

Слухання казки. Імітація дітьми рухів тварин.

Заняття 2.Тема. Переказування казки «Котик і Півник» з обіграванням епізодів.

Програмовий зміст: продовжувати формувати вміння емоційно та інтонаційно виразно характеризувати персонажі за допомогою мовлення, міміки, жестів. Розвивати вміння імпровізувати.

Хід заняття.

  1. Розминка.
  2. Переказування дітьми казки.Якщо діти відчувають труднощі – ставити запитання або повторно читати твір. Діти розказують по черзі (один продовжує розповідь іншого). Під час переказу звертати на інтонаційну виразність мовлення дітей при передачі образів персонажів.
  3. Етюд «Лисичка підслуховує».
  4. Розігрування з дітьми епізодів, які їм сподобались.

Заняття 3. Тема. Показ дітям лялькового театру за казкою «Котик і Півник».

Програмовий зміст: викликати інтерес у дітей до лялькових спектаклів та бажання розігрувати їх самим, продовжувати вчити дітей поводитися з атрибутами лялькового театру. Продовжувати вчити передавати відповідними рухами ляльок поведінку різних персонажів. Розвивати діалогічне мислення дітей, його виразність.

Хід заняття.

  1. Розминка.
  2. Показ казки дітям.
  3. Вправи дітей з ляльками .Передавати за допомогою ляльки особливості ходи, характеру, виразних дій персонажа
  4. Вправи для розвитку інтонацій (сили, висоти голосу кожного персонажу).

Заняття 4. Тема: Гра –драматизація «Котик і Півник».

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей інсценувати твори, закріпити вміння дітей самостійно показувати настільний театр іграшок. Розвивати вміння дітей за допомогою голосу та дій передавати хитрість, радість, переляк, горе.

Хід заняття.

  1. Розминка.
  2. Короткий повтор змісту твору (за необхідністю поглиблений).
  3. Показ дітьми пальчикового театру по казці (за бажанням).
  4. Інсценування казки (по частинах).

5. Сценарії лялькових вистав розробляються керівником театральної студії для вихованців початкової ланки. У нормативній номенклатурі сценарії лялькових вистав зберігаються у окремій папці у двох екземплярах: чистовому та робочий варіант протягом 3 років.

Кiлькiсть переглядiв: 2238

Коментарi